Prezentarea unei
afaceri MLM
Punctul culminant al
activitatii de prospectare si recrutare a distribuitorilor intr-o afacere MLM
estePREZENTAREA AFACERII.
Experienta a
demonstrat ca efectul unei informatii este cu atat mai mare, cu cat
transmiterea ei dureaza mai putin. Din acest motiv, o prezentare a unei
oportunitati de afaceri trebuie sa dureze cel mult 25-30 de minute.
Daca in afacerea prezentata este vorba despre produse consumabile, atunci se
recomanda ca, dupa prezentarea afacerii, sa se faca demonstratii de utilizare a
acestor produse, cel mult 20-30 de minute.
O prezentare eficienta
trebuie sa atinga punctele esentiale ale afacerii, pentru a pune la dispozitia
persoanelor interesate informatiile necesare pentru a lua o decizie favorabila.
Prezentatorul trebuie
sa fie un distribuitor (sau distribuitoare) cu experienta, competent, calificat
pentru a tine prezentari, deci o persoana care are deja o structura de
distribuitori si care cunoaste foarte bine afacerea.
Daca doriti sa aveti
succes la prezentari, ar trebui sa stiti ca orice neinitiat in MLM isi va pune
din prima clipa urmatoarele 5 intrebari:
1.
Despre
ce fel de afacere este vorba?
2.
Ce
fel de firma sau companie face aceasta afacere?
3.
Ce
fel de produse sau servicii se ofera?
4.
Cum
se face instruirea?
5.
Cum
si cat se poate castiga?
Pentru a raspunde la
aceste intrebari, prezentarea trebuie impartita in 5 parti, fiecare pentru cate
o intrebare de mai sus.
Partea intai: AFACEREA
Durata: 2-3 minute, pana la 5-7 minute.
Continutul: De la inceput spuneti pur si simplu ca
este vorba despre Multi-Level Marketing, Network Marketing sau Marketing in
retea. Cei care cunosc acest sistem de distributie au primit pe loc raspunsul
dorit. Celor care nu au mai auzit de asa ceva, le veti raspunde printr-o
comparatie intre sistemul clasic de vanzare (producator - importator -
transportator - angrosist - magazin cu amanuntul) si sistemul de vanzare prin
distribuitori independenti (producator - structura pe mai multe nivele de
distribuitori - client). Specificati natura vanzarilor directe, fara lantul de
intermediari si accentuati posibilitatea primirii unei recompense pentru
recomandarea prin viu grai a produselor folosite.
Partea a doua:
COMPANIA
Durata: 3 minute.
Continutul: Invitatii vor sa stie CUM se numeste firma, CATA experienta are
in multi-level marketing si DACA are planuri de dezvoltare pentru viitor. Deci
vrea sa stie daca managerii firmei sunt profesionisti sau amatori. Specificati
competenta managerilor din linia superioara de sponsorizare, demonstrata prin
succesele obtinute. Prea multe date statistice pot duce la
scaderea credibilitatii. Pe parcurs ei vor putea cunoaste toata istoria firmei.
Partea a treia:
PRODUSELE
Durata: 7 minute.
Continutul: Insistati numai asupra avantajelor folosirii acestor produse sau
servicii, facand o prezentare generala, fara detalii tehnice. Mai tarziu cei
interesati vor invata lectia despre produse si le vor aprecia dupa ce le vor
utiliza. Acum, invitatii vor sa stie daca exista o piata de desfacere pentru
produsele sau serviciile prezentate si daca se pot vinde. Nu este cazul sa fim
exagerati in a demonstra cat suntem de entuziasmati de calitatea exceptionala a
lor. Se vor lamuri pe parcurs de acest lucru.
Partea a patra:
INSTRUIREA
Durata: 5 minute.
Continutul: Oamenii
vor sa stie daca si ei pot activa cu succes intr-o afacere MLM, de aceea veti
explica pe scurt in ce consta programul de instruire.
Pregatirea
teoretica este prima faza a instruirii si aceasta se face prin
participarea la seminariile de instruire organizate de companie, prin studiul
materialelor documentare, a cartilor si casetelor audio sau video de
specialitate, prin particparea la intruniri pentru prezentarea produselor si a
afacerii, etc. Scolarizarea intr-un domeniu nou de activitate este vitala
pentru obtinerea de performante.
Pregatirea practica este faza a doua a instruirii si se va face
impreuna cu instructorul sau sponsorul fiecarui distribuitor. Elevul (adica
noul distribuitor) va fixa cateva intalniri cu persoane din anturajul sau, iar
sponsorul ii va demonstra cum se face o prezentare "pe viu". Astfel,
elevul va invata din mers, deoarece intre timp ia nastere si structura sa
proprie. Munca in echipa creeaza discipoli buni. Ei pot lua modelul de lucru
invatat, ca litera de lege in activitate, pentru a-l transmite la randul lor
mai departe.
Partea a cincea:
PLANUL DE MARKETING
Durata: 5 minute.
Continutul: In ultima parte a prezentarii trebuie sa dati cateva detalii
despre castiguri si cheltuieli in afacere. Concret, veti raspunde la urmatoarele
3 intrebari ale persoanelor interesate de o facere MLM:
"Cat ma costa
intrarea in afacere?" -
Se spune imediat costul intrarii in afacere, costul pachetului de start (daca
exista) sau a participarii la seminarul de baza.
"Ce am de
facut?" - Raspunsul a
fost dat in partea a patra, instruirea. Oamenii trebuie sa invete cum se face.
Adica, sa fixeze intalniri, sa asiste la prezentarea facuta de sponsor si sa
citeasca documentatie MLM.
"Cat pot
castiga?" - Aici, faceti o
descriere generala a planului de marketing, cu exemple concrete de calcul a
veniturilor din comisioane, bonificatii, etc. Nu faceti exemplificari exagerate
si mai ales nu creati iluzia ca se pot castiga bani fara munca. Planul de
marketing nu trebuie prezentat in intregime, cu toate detaliile politicii
companiei MLM. Atunci cand distribuitorii vor avansa in cariera, vor invata si
aceste detalii.
Toate aceste lucruri
trebuie faca parte dintr-o prezentare MLM eficienta. Nu este nici un mister la
mijloc. Daca raspundem la cele 5 intrebari de baza ale persoanelor interesate
de afacere, le vom recruta cu usurinta.
1.
Este usoara aceasta
afacere?
2. Voi avea satisfactii?
3. Pot sa castig din afacere?
4. Voi fi ajutat sa o fac?
5. Acum este cel mai potrivit moment sa intru in
afacere?
Daca raspundeti la
aceste intrebari, pe care invitatii dvs. le au permanent in mintea lor,
inseamna ca le oferiti cheia de intrare in afacere. De fapt,
acesta este si obiectivul major al unei prezentari de
oportunitati de afaceri.
Cea mai buna tehnica
de a raspunde la aceste intrebari este ca, la sfarsitul prezentarii, sa vorbiti
despre propria dvs. experienta sau sa lasati pe unul din sponsorii dvs. sa
vorbeasca in cateva cuvinte (cel mult 5-10 minute) despre succesul lor in
afacere.
Oamenii au nevoie
permanenta de modele, insasi tehnica de lucru in MLM fiind o tehnica de dublare
a unei activitati bine pusa la punct. Din acest motiv, incheierea prezentarii
este bine sa se faca intr-o nota de entuziasm, care sa intareasca increderea
oamenilor in afacerea dvs.
Nu uitati, dupa
prezentare, persoanele care au asistat trebuie sa fie intrebate personal de
catre distribuitorii care le-au invitat daca au fost multumiti de prezentare,
daca le-a placut, daca mai au nelamuriri si daca s-au hotarat pentru afacere.
Astfel, folosind sinergia creata, puteti sa recrutati pe loc persoanele
interesate de o posibilitate de castig printr-o activitate care le poate aduce
independenta financiara.
Tehnici de recrutare
în MLM
În continuarea
ciclului de instruire şi perfecţionare în Network Marketing, vă voi expune
câteva din tehnicile de recrutare utilizate de distribuitorii MLM din America şi
Europa. Câştigarea experienţei în recrutarea distribuitorilor şi a clienţilor
pentru o structură MLM se poate face prin:
- însuşirea modelului prezentat de firmă.
- copierea activităţii sponsorului Dvs.
- utilizarea instrumentelor de lucru MLM,
oferite de firme specializate în instruire.
Pornim de la situaţia
cunoscută, în care o persoană este înscrisă într-o structură MLM, a cumpărat
câteva produse pentru propria folosinţă, a fost instruită în termeni generali
de către sponsor şi a participat la o prezentare a afacerii şi a produselor
firmei respective.
Ce se întâmplă mai
departe? Dacă sponsorul are o pregătire serioasă, atunci noul distribuitor îi
va urma sfaturile şi va avea succes. Dacă sponsorul nu este interesat în
crearea unei structuri proprii, de durată (deci urmăreşte numai un câştig
imediat), noul distribuitor va rămâne neinstruit, eventual va abandona.
Odată înscrişi într-o
structură MLM, noii distribuitori se confruntă cu o serie de greutăţi, dintre
care cea mai apăsătoare este întrebarea, "Cum să atrag alţi oameni în
această afacere?" Întrebarea este justificată, deoarece a asistat la o prezentare
a unei oportunităţi de afaceri MLM, care i-ar putea schimba nivelul de trai,
conform promisiunilor auzite.
Don Failla, autorul abecedarului acestei activităţi de
marketing în reţea (BAZELE MLM), a enunţat un adevăr, care a devenit unanim
recunoscut ca fiind legea de bază din Multi-Level Marketing: "Dacă
produsele nu se mişcă, nimeni nu va câştiga!"
Să analizăm această
lege; într-adevăr, dacă produsele nu sunt distribuite la consumatori, nu se
încasează contravaloarea lor, nu se plătesc comisioane, nu se poate face
aprovizionarea, nu se pot face cercetări noi, etc. Produsele (sau serviciile)
sunt destinate consumului individual şi sunt proiectate pentru a fi de cea mai
bună calitate. Conform principiilor sistemului MLM, recomandarea utilizării
acestor produse este recompensată printr-un sistem de comisioane. Bineînţeles,
dacă nimic nu se recomandă, nimic nu se plăteşte! Deci, soluţia problemei
noastre ("Cum să atrag alţi oameni în această afacere?") are două
variante de răspuns:
1.
recomandarea
produsele (şi/sau)
2.
oferirea
oportunităţii unei afaceri
Alegerea variantei
optime se face în funcţie de abilităţile şi intenţiile fiecărui distribuitor.
Persoanele care apreciază mai mult produsele şi sunt deosebit de satisfăcute de
ele, se orientează spre metodele de recrutare prin recomandarea produselor.
Persoanele care văd în această afacere o posibilitate reală de a-şi câştiga
independenţa financiară, se orientează spre oferirea oportunităţii afacerii.
Pentru fiecare din
cele două variante există instrumente de lucru verificate, care pot fi
aplicate, după nevoie, concomitent.
Astfel, recomandarea
produselor, ca mijloc de recrutare, se face prin metoda clasică de
prezentare a utilizării lor, de evidenţiere a avantajelor folosirii acestor
produse şi de demonstrare a posibilităţilor de câştig din recomandarea acestor
produse.
Pe de altă parte, oferirea
oportunităţii afacerii MLM, ca mijloc de recrutare, se face printr-una din
tehnicile cunoscute sub numele de "stimularea interesului
interlocutorului". Una din aceste tehnici esteutilizarea unei broşuri
de prezentare, care descrie succint o posibilitate de a câştiga
"un pumn de dolari" în plus. Este vorba despre lurarea lui Tom
Schreiter, "De ce treci pe lângă o avere?".
Această cărticică de
32 de pagini, poate rezolva problema prospectării în masă a oamenilor,
economisind timpul şi efortul sponsorilor în munca de selectare şi recrutare a
celor interesaţi de o afacere MLM. În broşură nu se vorbeşte deloc despre
sistemul Multi-Level Marketing, Network Marketing sau despre vreo firmă
specializată în comerţ în reţea. Se evită intenţionat tratarea directă a
acestor noţiuni, deoarece persoanele care vor citi broşura pot fi total
neiniţiate în tainele comerţului sau pot avea anumite prejudecăţi eronate.
De la început, cititorul
este provocat să-şi răspundă la câteva întrebări elementare:
-"Ştii ce
înseamnă venit rezidual?"
-“Dar reclama prin viu
grai?"
"Ai auzit de
marketing în reţea?"
-"Îţi place să
cunoşti lucruri noi?"
-"Doreşti să
câştigi mai mult?"
Dacă cititorul îşi
răspunde afirmativ la toate întrebările, atunci este invitat
la o plimbare prin paginile broşurii, care îi va demonstra că el, cititorul,
trece în fiecare zi pe lângă o avere şi nu o recunoaşte! În urma lecturii
acestei broşuri, persoana respectivă trebuie să ia o decizie importantă: merge
sau nu merge mai departe! Astfel se selectează oamenii interesaţi de acest tip
de afaceri. Metoda de lucru este următoarea:
1.
OFERIŢI broşura unei
persoane contactate, fără a-i da detalii despre afacere sau despre produse.
2.
AŞTEPTAŢI două zile,
ca să o citească şi să se decidă dacă intră în afacere.
3.
Dacă persoana NU SE
DECIDE, se recuperează broşura şi se încheie discuţia.
4.
Dacă persoana SE
DECIDE, păstrează broşura şi se stabileşte cu ea prima întâlnire de instruire
şi sponsorizare, inclusiv data înregistrării în firmă.
"Nu uitaţi, şansa
vieţii vi se arată o singură dată! Trebuie doar să o recunoaşteţi!"
(Tom Big Al Screiter)
Instrumente de
recrutare
Dacă sunteţi
distribuitori cu experinţă, cunoaşteţi desigur următoarea situaţie clasică:
După ce aţi dat un
anunţ foarte atrăgător la Mica Publicitate (fie într-un ziar, fie la panoul de
reclame al unui magazin), primiţi zeci de telefoane de la diverse persoane care
se interesează de oportunitatea pe care doriţi să le-o oferiţi. De fiecare
dată, aşteptaţi nerăbdători să vă caute cei interesaţi la telefon. Din păcate,
nu puteţi face altceva mai util în casă, pentru că exact atunci când vreţi să
faceţi ceva, sună telefonul. Apoi, trebuie să răspundeţi fiecărei întrebări, care
se repetă, devenind la un moment dat plictisitor:
"Despre ce este
vorba?" "Pot să câştig un salariu lunar?" "Trebuie să fac
pe comis-voiajorul?" "Puteţi să-mi trimiteţi câteva materiale
informative?"
Probabul v-aţi gândit
uneori, "ce bine ar fi dacă ar face altcineva munca asta în locul
meu?", iar Dvs. să vă ocupaţi numai de acei oameni care sunt într-adevăr
interesaţi. De ce? Pentru că, 90% din telefoanele primite în urma unui anunţ de
recrutare sunt de la persoane care vor cu totul altceva şi care nu au
îndrăzneala de a-şi dirija propria soartă.
Rezolvarea acestei
situaţii are mai multe soluţii, determinate de tehnica modernă. Într-un cuvânt,
veţi pune la lucru 24 de ore din 24 de ore un "angajat" al Dvs., care
să preia din sarcinile activităţii de recrutare, dar pe care nu trebuie să-l
plătiţi. Acest "angajat" nu trebuie să fie niciodată obosit, indispus
sau în concediu. El vă va fi complet devotat şi se va numi:.................................................................. Voice-Mail,
Fax-Automat, E-Mail sau/şi Internet.
Prin utilizarea
acestor instrumente tehnice, mai obţineţi un punct important în afacerea Dvs.,
şi anume, scăpaţi de imaginea clasică a unei afaceri casnice şi câştigaţi
imaginea unei firme serioase, chiar dacă beneficiaţi doar de un birou, un
telefon şi un fax în camera Dvs. de zi. Investiţia în tehnica modernă se va
amortiza rapid, dacă o veţi folosi pentru activitatea Dvs.
Voice-Mail
Nu este altceva decât
un robot telefonic, pe care trebuie să înregistraţi un mesaj care să prezinte
succint oferta şi câteva informaţii depsre produse (1-3 minute). La sfârşitul
mesajului, dacă apelantul este interesat de ofertă, el îşi va lăsa numele şi
telefonul unde poate fi contactat.
O
variantă mai performantă ar fi robotul telefonic inteligent, pe care trebuie să
înregistraţi câteva mesaje clare, cu explicaţiile de rigoare, fiecare mesaj
fiind marcat printr-o cifră de la 0 la 9. De exemplu, "Dacă doriţi
informaţii despre oferta noastră, apăsaţi tasta 1. Dacă doriţi informaţii
despre produse, apăsaţi tasta 2. Dacă doriţi să fiţi contactat de specialiştii
noştri, apăsaţi tasta 3." În felul acesta, persoana poate să
aleagă răspunsul care îl interesează, iar la sfârşit are posibilitatea să-şi
lase numele, adresa şi telefonul unde poate fi contactat, dacă este interesat
de oferta făcută. Iată un "filtru automat" pentru persoanele
interesate de o afacere, care face o preselecţie deosebit de utilă. Astfel de
aparate dotate cu programe de ghidare telefonică există deja şi pe piaţa
românească la preţuri convenabile (de exemplu SuperVoice pe un PC).
Fax-Automat
Un mijloc util de a
transmite informaţii pe cheltuiala celui interesat, este faxul cu răspuns
automat. Este vorba de un aparat telefonic computerizat, care poate să memoreze
foarte multe informaţii scrise, ce pot fi transmise, dacă cineva apelează acel
număr de telefon. Astfel, se pot transmite documente originale, sinteze,
grafice, liste de preţuri, pregătite în mod special pentru a vă informa
clienţii sau partenerii de afaceri.
Internet
Cea mai rapidă reţea
de schimb de informaţii la nivel mondial este reaţeaua INTERNET. Dacă vă
construiţi o pagină personală web (există oferte gratuite din partea multor
operatori de reţea), puteţi transmite cele mai complexe informaţii, inclusiv
texte, grafice, fotografii, în toate culorile, de la computer la computer, prin
telefon sau satelit, la orice distanţă pe Pământ. Bineînţeles, este nevoie de
un computer modern, de o legătură telefonică sau cablu TV şi de un program de
explorare în reţea (browser). Toate acestea sunt la îndemâna aproape oricărui
distribuitor din România, expansiunea reţelei Internet fiind o facilitate
excepţională de comunicare.
E-Mail
Avem de-a face cu cea
mai ieftină poştă electronică, grefată pe Internet. Se pot transmite scrisori
(deci informaţii) la orice distanţă, la preţul unei ceşti de cafea.
Destinatarul poate fi o singură persoană sau, în acelaşi timp, zeci, sute de
persoane deodată, selecţionate pe diverse criterii de interes. O facilitate în
plus poate fi funcţia Automat-Mail, prin care se pot transmite
mesaje "automate" de răspuns la partenerii de conversaţii prin
Internet.
Cele mai importante 10
cai de atragere a oamenilor catre dumneavoastra
Industria vanzarilor
directe poate fi denumita si industria relatiilor interumane. Nici o alta
industrie actuala, nu cuprinde In dezvoltarea ei o latura atat de pregnant
umana, cum Intalnim In sistemele de marketing In retea. Daca privim lucrurile
din acest punct de vedere, putem descoperi importanta individului In economia
moderna. Ultimul secol a dus la tehnologizarea activitatilor oamenilor,
diminuand cu buna stiinta factorul uman In dezvoltarea societatii.
Intoarcerea la natura,
una din temele predilecte ale multor cercuri filozofice, este In plina
desfasurare tocmai In mijlocul activitatilor din industria vanzarilor directe,
In special In sistemele de marketing In retea.
Prin specificul ei,
meseria de distribuitor MLM se bazeaza pe doua concepte fundamentale:
1.
dezvoltarea
personalitatii individului
2.
formarea competentei
profesionale.
Analizand primul concept,
ne dam seama de importanta calitatii comunicarii interumane, un
factor decisiv In formarea indivudului. Apeland la memoria dezvoltarii
societatilor de-a lungul istoriei, nu putem decat sa acceptam adevarul despre
om, ca fiind cea mai importanta persoana de pe Pamant.
“Primesti, ceea ce dai” sau “Culegi, ceea ce Insamantezi”, iata doua din axiomele vietii, care Isi gasesc veridicitatea In
activitatea unui distribuitor MLM. Istoria comertului s-a nascut din schimbul
In natura.Produs contra produs. Serviciu contra serviciu. Masura
valorii produsului, banul, a usurat efectuarea schimbului, dar nu a
modificat esensa procesului de vanzare: relatia interumana!
Aceasta legatura dintre
vanzator si cumparator, relatia dintre doi oameni, este determinanta In
finalizarea actului vanzarii si mai ales In perpetuarea vanzarii.
Extrapoland la situatia
din zilele noastre, observam ca ideea dupa care se ghideaza vanzarea In retea,
este tocmai construirea relatiilor cu alti oameni.
“Vindeti, atragand oamenii catre dvs.”, iata ideea dupa care se ghideaza Hilton Johnson, (MLM
University, Florida, USA), In expunerile sale despre formarea
relatiilor In afacerile de vanzari directe.
Sa analizam cele mai
importante cai de formare a acestor relatii, prin atragerea oamenilor catre
persoana dvs., pentru a le putea oferi produsele pe care le distribuiti.
1. Formati-va o
personalitate puternica
Sesiunile de instruire
profesionala practicate In prezent se axeaza pe conceptul formarii unei
personalitati puternice a individului In cadrul societatii de care apartine.
Ideea care sta In spatele acestui concept este aceea ca, odata ce un individ
si-a dobandit aceastaa personalitate, oamenii din jurul sau se simt atrasi
instinctiv de acest individ. De aici, s-a nascut liderul.
Modalitatea de a-ti forma
o personalitate puternica este de a stapani BALANTA vietii, In toate aspectele
ei: sanatate, finante, stare fizica, familie, prieteni, distractie, cariera,
dezvoltare profesionala si spirituala.
Instructorii
profesionisti obisnuiesc sa-si catalogheze candidatii dupa o scara de la 1 la
10, pentru fiecare din aceste aspecte ale vietii. In final, ei Isi vor
concentra sprijinul mai mult asupra acelora care sunt “In
afara balantei”, la unele din aspectele chestionate. (Exemple de
astfel de chestionare sunt date la cursurile MLMIR)
Formarea unei
personalitati puternice este primul pas In atragerea oamenilor catre
dumneavoastra.
2. Concentrati-va atentia
asupra persoanei cu care vorbiti
Se stie ca oamenii
vorbesc cu placere despre ei Insisi. Daca Intrebati o persoana despre
problemele si preocuparile ei, aceasta va vorbi deschis, natural, fara
retineri, fiind captivata de posibilitatea de a fi ascultata de cineva.
De la o Intrebare simpla, “Ce
mai faci?”, “Cu ce te mai ocupi?”,
nu este decat un pas pana la castigarea Increderii In persoana dvs., “cineva” care
se intereseaza de soarta altor oameni.
Procedeul este simplu.
Intrebati oamenii despre copiii lor, despre cariera lor, despre preferintele
literare sau artistice, etc. Incercati sa-i Intelegeti din punctul lor de
vedere. Astfel, veti scoate la suprafata ganduri, preocupari si vise, care va
vor fi Incredintate cu zeci de detalii, datorita faptului ca apareti In fata
lor ca un bun interlocutor, care stie sa asculte.
In mod firesc, veti fi
catalogat drept un partener de conversatii consecvent si ... agreabil.
3. Ascultati! Ascultati!
Ascultati!
Majoritatea oamenilor se
fac ca asculta atunci cand vorbesc cu cineva. Gandul le fuge In alta parte, iar
interlocutorul observa de cele mai multe ori dezinteresul fata de conversatia
Inceputa. Aici nu avem nevoie de asa ceva.
Daca Incercati sa va
concentrati atentia asupra a ceea ce va vorbeste persoana cu care discutati,
veti anticipa Intrebarile pe care trebuie sa i le puneti. Daca veti reusi sa nu
va ganditi la Intalnirile care vor urma In timp ce ascultati pe cineva sau daca
veti reusi sa fiti atent la subiectul discutiei, fara sa va gandii ca trebuie
imediat sa oferiti ceva spre vanzare, atunci veti observa cu siguranta cum se
cladeste o Incredere reciproca, bazata pe un sentiment ascuns de simpatie fata
de cealalta persoana. Va urma atunci un dialog deschis, “un
balet verbal” adevarat, din care va iesi Invingatoare
comunicarea deschisa Intre doi oameni si formarea unei relatii de atractie
irezistibila.
Ascultati, asa cum n-ati
ascultat niciodata!
4. Perfectionati-va
cunostintele profesionale
Daca sunteti expert
Intr-un anumit domeniu, puteti deveni extrem de atractiv pentru oamenii din
jurul dvs.
Ce stiti sa faceti foarte
bine? (Sau, ce ati dori sa stiti sa faceti foarte bine?) Stiti sa scrieti, sa
vorbiti, sa lucrati pe computer? Daca este asa, multa lume va va aprecia
calitatile dvs. deosebite si veti fi In centrul atentiei prietenilor si
cunostintelor dvs. Tot ceea ce trebuie sa se Intample, este ca oamenii sa stie
ca existati si ca aveti darul de a face ceva ce ei nu stiu atat de bine sa
faca.
Pregatiti-va mereu,
perfectionati-va, Invatati si demonstrati ca sunteti o personalitate In
societatea dvs.
5. Recunoasteti meritele
altor persoane
O alta cale de a atrage
oamenii catre dvs. este sa le recunoasteti meritele prin aprecieri deschise si
sincere.
Atunci cand un prieten
de-al dvs. si-a cumparat o garnitura de mobila noua, un astfel de compliment
poate suna, de exemplu, astfel: “Arata minunat mobila ta noua!”
Dar, ca sa nu fie prea
sec complimentul facut, puteti adauga si cateva remarci la talentul sau de a-si
alege mobila potrivita, adaugand: “Observ ca ai talent la amenajari interioare!”
Simpla remarca asupra
talentului sau, duce la Intarirea rela`iei de prietenie, atunci cand vorbele nu
sunt spuse cu invidie sau raceala.
6. Descoperiti
preocuparile comune
Oamenii se simt atrasi
unul de altul si atunci cand au ceva In comun. De aceea, este bine sa aflati
cat mai repede care sunt preocuparile comune ale interlocutorilor dvs., pentru
a le Impartasi din experienta dvs.
Discutiile se deschid
instantaneu, rigiditatea raspunsurilor dispare si ... atractia oamenilor catre
dvs. este vizibila.
7. Vorbiti despre
succesele dvs.
Una din greselile
capitale ale distribuitorilor MLM este faptul ca vorbesc prea mult despre
propriul lor suscces. Oamenii devin invidiosi sau dezinteresati.
In schimb, puteti vorbi
despre succeesul dvs. In ajutorul dat unor distribuitori care au reusit sa-si
faca o afacere MLM profitabila. Vorbiti oamenilor despre situatia In care se
afla un colaborator din structura dvs. la Inceput si despre realizarile lui de
succes In prezent. Descrieti In detalii cum l-ati ajutat, cum a Invatat sa
lucreze, cum se descurca In prezent si ce bine o duce din toate punctele de
vedere.
Povestiti oamenilor
despre istoria de succes a oamenilor din reteaua dvs. si ei vor Intelege ca
sunteti persoana de care au nevoie.
8. Oferiti-va sprijinul
prin a deveni o sursa de informatii
Oamenii se simt uneori
atrasi de persoanele care le pot oferi informatii utile. Daca sunteti initiat
Intr-un domeniu si puteti fi de folos cuiva, nu va feriti sa spuneti acest
lucru. Oferiti ceea ce stiti sa faceti si veti primi Inzecit Inapoi.
Informatiile pot fi
despre afacerea dvs., despre preocuparile dvs., despre experienta dvs., In
general despre acele lucruri care pot fi de folos si altora.
In timpul acestor
contacte primare nu trebuie sa vindeti nimic. Nu trebuie sa oferiti nimic. Va
veni timpul sa faceti si acest lucru, dupa ce ati “Incalzit” suficient
relatia.
9. Recomandati si
acceptati recomandari
Discutiile dintre doi
oameni duc uneori la amintirea altor persoane din cercul lor apropiat.
Folositi acest obicei
pentru a va extinde sfera de atractie, recomandand persoanelor cu care vorbiti
contactul cu anumite persoane, de care acestia au nevoie. La fel se va Intampla
si din cealalta parte, In sensul ca la un moment dat, vi se vor oferi nume ale
unor prieteni din cercul lor, care ar putea fi interesate de afacerea dvs.
Recomandarile fac parte
din construirea cercului de relatii Intr-o societate.
10. Tratati persoana cu
care vorbiti ca fiind cel mai important om de pe Pamant
Pentru a fi cu adevarat
atractiv, concentrati-va toata atentia si energia asupra persoanei cu care
vorbiti. Eliminati-va din centrul discutiei si puneti peroana respectiva pe
primul loc.
Persoanele care au
Inteles acest lucru vor avea parte de succes In relatii. Oamenii va vor trata
cu respect, cu prietenie si seriozitate. Vor colabora cu dvs. si vor fi alaturi
de dvs. pentru foarte multa vreme.
Atragerea oamenilor catre
dvs. este primul pas spre
finalizarea unei vanzari cu succes. Perfectionarea si Insusirea calitatilor
necesare pentru a deveni o personalitate In domeniul dvs. de activitate trebuie
sa fie preocuparea dvs. de capatai. Mijloacele prin care se poate realiza acest
deziderat sunt la Indemana celor interesati, prin participarea la cursurile si
seminariile de marketing si management organizate de MLM International Romania (MLMIR).
Acordati atentia cuvenita
pregatirii dvs. personale si nu veti regreta niciodata.
Nu uitati, relatia
interumana este cheia afacerii dumneavoastra.
Cele 8 secrete ale succesului intr-o afacere de acasa
O
afacere de acasa. (Work from home) In aceste zile se vorbeste tot mai mult
despre afacerile Intreprinse din propriul camin, cu alte cuvinte, despre activitati
comerciale, productive, consultanta sau de marketing desfasurate cu baza de
pornire de acasa. Dar, In cea mai mare masura se vorbeste despre MLM si
afacerile individuale ale distribuitorilor MLM.
Daca
cineva nu Intelege importanta factorilor care aduc succesul In derularea
afacerilor de acasa, va fi lipsit de oportunitatea unor rezultate economice
profitabile. De aceea, este bine sa recapitulam cateva din cele mai importante
probleme care genereaza succesul In acest tip de afaceri.
In
principiu, orice afacere de acasa poate sa furnizeze un venit aditional,
consistent, pe langa castigul de baza dintr-un salariu, ceea ce este oricum
mult mai bine decat migrarea catre alte locuri de munca. Orice sursa
suplimentara de castig este un PLUS In viata fiecarui om, ceea se se va traduce
printr-o viata mai buna si o stare de bunastare In formare.
Deci,
sa vedem ce ar trebui sa explicam oamenilor atunci cand Intreaba despre
afacerea de acasa pe care o facem, In cazul In care afacerea noastra face parte
din industria vanzarilor directe si MLM:
Factorul
de succes nr. 1: Extinderea pietei afacerilor de acasa
Indiferent
despre ce fel de afacere de acasa este vorba, se poate observa cu usurinta
dezvoltarea pietei pe tot globul (a se vedea rezultatele rapoartelor FEDSA, si
RODSA), astfel ca intrarea Intr-o afacere In extindere este mai mult decat
binevenita. Deoarece afacerile trebuie sa raspunda cererilor si necesitatilor a
milioane de consumatori, industria de vanzari directe ofera cea mai larga gama
de produse si servicii la nivel global. In acelasi timp, sistemele MLM care
recompenseaza distribuitorii prin comisioane substantiale Incurajeaza clientii
sa ramana consumatori fideli pentru cel putin o perioada de 5 ani pentru
anumite produse. Aceasta emulatie de produse, servicii, distribuitori
si consumatori formeaza combustibilul necesar ecxtinderii pietei afacerilor de
acasa.
Factorul
de succes nr. 2: Tendinta pietei de a satisface noile cerinte ale
consumatorilor
Daca
privim tendintele dezvoltarii produselor, observam dinamica extraordinara a
pietei, adaptarea producatorilor la cerintele consumatorilor si la performantele
tehnicii. Stilul de viata al oamenilor se Imbunatateste pe zi ce trece, chiar
daca acest lucru se Intampla In unele locuri mai greu, iar cerintele lor cresc
si se diversifica incontinuu.
Ce
vor oamenii de fapt?
- sa
aiba mai multi bani si sa le fie asigurata situatia financiara
- sa
fie sanatosi
-
sa-si asigure o pensie substantiala
- sa
fie implicati Intr-o activitate placuta, de regula o afacere de acasa
- sa
arate mereu tineri
- sa
aiba mai multa libertate si timp disponibil
Daca
privim dorintele oamenilor descrise mai sus, ne dam seama ca viitorul
afacerilor de acasa este asigurat, Intrucat numai acestea pot da raspunsul
potrivit tutror asteptarilor oamenilor de pe glob.
Factorul
de succes nr. 3: Repetabilitatea cererii de produse
Un
factor important In succesul afacerilor de acasa este formarea obisnuintei
consumatorilor de a repeta comanda pentru produsele dorite. Preferabil ar fi ca
acesti consumatori sa ramana fideli unor produse, deci unor marci si companii,
toata viata, dar acest lucru pare utopic. Totusi, statisticile ne spun ca o
medie de 5 ani de fidelitate pentru un produs este un motiv de luat In seama
pentru producatori si distribuitori. Repetabilitatea cererii de
produse, duce la stimularea castigurilor In afacerile de acasa, constituind
baza stabilitatii lor.
Factorul
de succes nr. 4: Extinderea serviciilor pentru clienti
Serviciile
oferite clientilor se dezvolta odata cu tehnica. Internetul a adus
automatizarea preluarii comenzilor, serviciile postale de curierat rapid au scurtat
timpul de asteptare al clientilor, telefonia mobila a legat direct clientul de
distribuitor, producator si furnizor, procesarea bancara si utilizarea
cardurilor pentru plati electronice a redus birocratia financiara, etc. Nu mai
insistam pe serviciile din perioada de garantie si post-garantie, deoarece
aproape fiecare companie MLM are deja un sistem propriu bine instalat. Toate
acestea stimuleaza afacerile de acasa, rezolvand multe din problemele de
logistica ale distribuitorilor individuali.
Factorul
de succes nr. 5: Dezvoltarea sistemelor de marketing
Tendinta
majora In evolutia sistemelor de marketing este marirea potentialului
castigurilor pentru eforturile distribuitorilor. Se observa introducerea unor
facilitati de castig Inca din primele momente ale activitatii distribuitorilor,
reducandu-se astfel stagiul lor de pregatire. Practicarea activitatilor
specifice, Inca din primul moment al Inregistrarii Intr-o retea MLM, Inseamna
transferarea sarcinilor de implementare a tehnicilor de lucru de la un sistem
scolastic, rigid si lent (cum era In faza de pionierat a industriei de vanzari
directe), la un sistem dinamic, tehnic, motivational si profitabil. Afacerile
de acasa beneficiaza acum de sisteme de afiliere automata prin Internet, de
planuri de marketing echilibrate si stimulative, de sisteme de recompensare
echitabile, etc.
Factorul
de succes nr. 6: Performanta sistemelor de instruire
Sustinerea
logistica si tehnica a unei afaceri de acasa depinde In foarte mare masura de
performanta sistemelor de instruire aplicate de compania respectiva. Rolul
mentorului, deci al sponsorului clasic, poate fi preluat de multe ori chair de
companie, prin sprijinul multifunctional al infrastructurii sale, sau de o
companie de consultanta specializata In MLM. Afacerile de acasa se dezvolta si
datorita pachetelor de instruire individuala si a bibliografiei MLM (carti,
casete audio si video, site-uri pe Internet, etc.), furnizate de companiile
specializate.
Factorul
de succes nr. 7: Credibilitatea si stabilitatea companiilor de vanzari directe
Ca
si In viata de toate zilele, proverbul cu pestele care se strica Incepand de la
cap se poate aplica si In industria de vanzari directe. Din acest motiv,
transparenta activitatii companiilor si performantele sale trebuie sa fie
vizibile pentru toata lumea. Ce se Intampla la nivel managerial trebuie sa se
stie In retea. Orice fisura In functionare, orice defect managerial se propaga
ca fulgerul In toata structura de sitribuitori. De aceea, cresterea
credibilitatii fata de masa distribuitorilor si a clientilor devine un obiectiv
major pentru orice companie.
In
acelasi timp, stabilitatea unei companii este data de performantele
distribuitorilor, care reprezinta compania In relatia cu clientii. Legatura
stransa dintre acestia se poate rupe usor daca apare un sambure de neIncredere
In viitor sau o instabilitate financiara.
Factorul
de succes nr. 8 : In loc de concluzii
-
Analizati si judecati compania la care vreti sa activati printr-o afacere de
acasa, pentru a avea permanent o viziune generala a viitorului dvs. pe calea pe
care ati pasit.
-
Informati-va din surse independente despre compania la care vreti sa lucrati.
-
Studiati produsele, planul de marketing si sistemul de comisioane acordate de
companie, Inainte de a va implica In afacere.
-
Solicitati dovezi de castig din afacere de la sponsori
-
Consultati site-urile specializate pe MLM si bibliografia recomandata.
-
Impartasiti celorlati ceea ce aflati despre sistem, companie, produse,
servicii, etc., dar nu raspanditi stiri false sau interpretari neverificate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu